نحوه دسترسی به پایگاه های علمی

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سوالات تحقیق بد


نوشتن یک سؤال تحقیق سخت است. و زمان می برد. اغلب زمان بسیار بیشتری که ممکن است فکر کنید.

سؤال تحقیق از آنجایی که نقش اساسی در طراحی تحقیق شما دارد ، بسیار مهم است. و طراحی شما به شما امکان می دهد پاسخ یا سؤالی را که از شما مطرح کرده اید ، پیدا کنید. و البته این مهم است. شما برای یافتن پاسخ (های) در دکترا ثبت نام کرده اید و یا برای تهیه بودجه سرمایه گذاری کرده اید.

6147270119_d7be73f544_b.jpg

دیدگاه های مختلفی در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود یک سوال خوب تحقیق شود وجود دارد. افسوس ، هیچ نظری جهانی در مورد چگونگی بیان بهترین سؤال و چند سؤال وجود ندارد. من از مکتب های فکری خیلی زیاد نیستم و باید آنرا حفظ کنید ، بنابراین باید این مطلب را در ذهن خود بخوانید. اما من ایده خوبی در مورد آنچه که امتحان کنندگان و چه سرمایه گذاران تحقیق در یک سؤال تحقیق به دنبال دارند - و آنچه را که نمی خواهند ببینند ، دارم.

غالباً به آسانی می توان فهمید که چه کاری را نباید در تحقیق انجام داد. هیچ وقت درد نمی کند بدانید که واقعاً برای امتحان کننده یا ارزیابی کننده یا داوری کننده شما چه کارایی ندارد. بنابراین ، اگر می خواهید یک سؤال تحقیقاتی بسیار بد ایجاد کنید ، چهار کار وجود دارد که سوالی در مورد سوالات خواننده بسیار خاص و بدبین شما ایجاد می کند.

یک سوال تحقیق بد پاسخی ساده ، بله یا خیر را پیش بینی می کند
اگر می خواهید یک آزمایش را انجام دهید ، ممکن است شما یک فرضیه را بله / نه بیان کنید زیرا این چیزی است که شما در حال آزمایش آن هستید. اما یک سوال تحقیق متفاوت است. یک سؤال پژوهشی که می تواند با بله یا خیر پاسخ داده شود ، می تواند بسیار مشکل ساز باشد زیرا تنها بر یک گزینه متمرکز است.

بیایید مثالی بزنیم.

آیا مشاوره نوشتن تاثیری دارد؟

خوب ، این به وضوح یک جواب یک کلمه است - این کار را انجام می دهد یا نمی دهد - اگرچه البته شما باید نشان دهید که چگونه به نتیجه مثبت / منفی رسیده اید. اما آیا این کافی است؟ شاید برخی از توصیه های نوشتن در برخی اوقات برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. و آیا نیازی به دانستن چرا بله / خیر ندارید؟ بنابراین شاید بتوان گفت:

 آیا مشاوره نوشتن تاثیری دارد؟ اگر چنین است؟

اما هنوز هم مشکلی وجود دارد. اگر جواب شما به سوال اول خیر است ، پس کمی گیر کرده اید. بنابراین در مورد:

چه تأثیری در مشاوره نوشتن دارد؟

اما آویزان باشید ، واقعاً به دنبال چه چیزی هستیم؟

یک سؤال تحقیق بد از اصطلاحات مبهم و مبهم و / یا مشکوک استفاده می کند
سوالات تحقیقاتی غم انگیز و بد ، غالباً از اصطلاحات بارگذاری شده ای استفاده می کنند که ممکن است به توجیهی و توضیحی نیاز داشته باشد ، درصورتی که ممکن است اصطلاحات پیچیده کمتری انجام دهند.

برای بازگشت به مثال. در این سوال که مشاوره در مورد نوشتن چه تأثیراتی دارد ؟ دو اصطلاح دشوار وجود دارد:

مشاوره در مورد نوشتن - منظور از نوشتن مشاوره چیست؟ آیا همه یکسان است؟

ما می توانیم در اینجا ویژگی خاص تری داشته باشیم و بگوییم مشاوره نوشتن آنلاین چه تأثیراتی دارد؟ این سؤال بیشتر از گذشته تعریف شده است ، و نشان می دهد که می توان مرزهای زیادی را در اطراف تحقیق بدون سختی زیاد ایجاد کرد. در این نسخه فقط به آنچه آنلاین است نگاه می کنید. با این حال ، این سؤال هنوز پیش می آید که تمام توصیه های نوشتن یکسان هستند.

اما یک مشکل دوم وجود دارد - منظور از اصطلاح جلوه ها چیست؟ آیا این بدان معناست که چیزی مانند توصیه نوشتن باید مؤثر باشد؟ براساس چه مبنایی قضاوت می کنید که در مورد چیزی مؤثر است؟ و اگر این به سادگی به معنای اتفاق می افتد ، پس ... اوه عزیزم. به چه کسی ، چند بار ، و چه چیز ...

بنابراین یک مشکل دیگر وجود دارد ...

یک سوال تحقیقاتی فازی و مبهم است
یک سؤال متمرکز مشخص نیست که چه کسی ، چه کسی ، چه زمانی ، یا چگونه یا ترکیبی از این موارد را مشخص کند.

به عنوان مثال ، چه تأثیری در مشاوره نوشتن آنلاین دارد؟

چه کسی فکر می کنیم اگر می دانیم آنها چه هستند ، اثرات را تجربه می کنند؟ آیا ما واقعاً منظور ما از خوانندگان توصیه های نوشتن است؟ چگونه آنها از آن استفاده می کنند؟ آنها چه فکری می کنند؟ چگونه آنها به آن دسترسی پیدا می کنند؟ آیا خوانندگان خاصی را در ذهن داریم؟ و آیا توصیه های خاصی برای نوشتن در ذهن داریم؟

خوب ، اینجا کار دیگری وجود دارد که به نوعی برای حل این مجموعه از مشکلات پیش می رود. محققان دکتری چگونه می توانند مشاوره نوشتن آنلاین را پیدا ، درک و استفاده کنند؟

یک گروه تعریف شده است. اثرات مدت مبهم باز نشده است. سوال پاسخی را پیش بینی نمی کند. حال این سؤال به یک فریمورک مفهومی - راه هایی که نویسندگان از طریق آن آژانس بپردازند ، تفسیر می کنند و تصمیم می گیرند چه کاری انجام دهند - در این مورد توصیه می شود ، دقیقاً مانند هر متن.

و قابل تحقیق است. تصور آن نوع طراحی پژوهشی که ممکن است با چنین سؤالی همراه باشد دشوار نیست.

این سوال به اندازه کافی باز است که پیش بینی نمی شود از مشاوره نوشتن آنلاین و همچنین انواع مختلف استفاده پیش بینی شود. این شرکت کنندگان پیش بینی کرده است و می تواند این تمرکز را از طریق ادبیات توجیه کند - بله تعداد زیادی از ادبیات در آنجا وجود دارد که نشان می دهد محققان دکترا با نوشتن آکادمیک مبارزه می کنند.

اما این سوال هنوز نقص هایی دارد. درمورد افراد غیر از محققان دکترا مانند پژوهشگران شغل اولیه یا سرپرستان صحبت نمی شود. باید؟ یا اینکه این یک پروژه تحقیقاتی متفاوت است؟

شاید ما بخواهیم یک سؤال تکمیلی اضافه کنیم که به شما کمک می کند تا از چه نوع مشاوره نوشتن استفاده شود و چه زمانی.

اما ما می توانیم این سوال را بسیار ، بسیار خاص تر مطرح کنیم.

یک سؤال تحقیق بد ، مسائل را به درجه نهم مرتبط می کند
در روند گرفتن امور تمرکز بسیار خاص وسوسه انگیز است. خطر اینجاست که شما فقط احتمالات زیادی را که ممکن است جالب باشد ، رد می کنید.

اگر گفتیم چگونه محققان دکتری سال اول علوم انسانی در یک دانشگاه انگلیسی چگونه می توانند از مشاوره نوشتن آنلاین در مورد پایان نامه خود استفاده کنند؟  پس شاید این گزینه های زیادی را کاهش دهد.

ما باید در مورد مزایا و مضرات تعیین رشته ، یک سال و دانشگاه با دقت فکر کنیم. ما همچنین باید در نظر بگیریم که چگونه این سؤال تحقیق در ادبیات مربوط به مشاوره نوشتن پایان نامه آنلاین دکترا قرار دارد. این مطالعه باریک به آنچه در گذشته وجود دارد ، می افزاید؟ سهمی که چنین مطالعه محکم ممکن است ارائه دهد چیست؟ آیا کافی است؟ آیا این سهم قابل توجهی دارد؟ آیا به اندازه کافی بلندپرواز است؟ آیا این در واقع یک سؤال است که ارزش پرسیدن دارد؟

حیله گر مدتی طول خواهد کشید و خیلی ها می توانند همین سؤال را به دست آورند. خیلی مبهم نیست خیلی باریک نیست درست

هیئت منصفه احتمالاً درمورد میزان جزئیات مورد نیاز یک سؤال تحقیقاتی مطلع است. اما در مورد امتحان کنندگان ، داوران و ارزیابی کنندگان درباره مشکلات کمبود تمرکز ، ابهام ، ابهام و سؤالات بسته کمتر بحث وجود دارد. این موارد تضمین شده است که باعث ایجاد مشکل در طراحی تحقیق و نتایج نهایی می شود که می توانید ارائه دهید.

بگذارید تکرار کنم ، مهم است که یک سؤال پژوهشی به دست بیاورید که قابل استفاده باشد و قابل دفاع است. یک فرایند تحقیق دقیق و یک پایان نامه نوشته شده نمی تواند یک سوال تحقیق بد را جبران کند - و طرح بد بعدی.

البته درمورد سؤالات تحقیق چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد و کتابهای زیادی به آنها می پردازد. اما چهار مسئله ذکر شده در بالا ، نه تنها به چگونگی تدوین ، بلکه در مورد پرسش تحقیق خودتان نیز سؤال می کنید تا ببینید که آیا این برای اهداف مناسب است یا نه ، شروع کافی را به شما می اندازیم.

و مطالعه بیشتر - کتابی که من آن را خیلی دوست دارم و توصیه می کنم ، Alvesson، M.، & Sandberg، J. (2013) است. ساخت سؤالات تحقیق: انجام تحقیقات جالب . هزار اوکس: SAGE.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

نوشتن پایان نامه - چارچوب نظری


9337917895_b8e0b4705f_b.jpg
لطفا توجه داشته باشید که وبلاگم را آخر هفته می نویسم. این بخشی از حجم کار یا توضیحات شغلی من نیست. من از #USSstrike پشتیبانی می کنم و به صورت آنلاین "تدریس می کنم".

همه پایان نامه ها دارای یک بخش یا فصل اختصاص یافته به یک چارچوب نظری نیستند. اما کارهای زیادی انجام می دهند (این همه در مقطع دکتری است.) و این "فصل های تئوری" برای نوشتن بسیار دشوار است - و اغلب برای خواننده آزمون دشوار است.

قبل از شروع به نوشتن بخش / فصل نظریه خود ، خوب است که درمورد آنچه که کنکور می خواهد ببیند فکر کنید

محصلان احتمالاً منصوب شده اند زیرا آنها همان قاب نظری را که شما می شناسند ، و احتمالاً استفاده می کنند ، تعیین کرده اند. و این بدان معنی است که شما باید فرض کنید که آنها نیازی به مقدمه اساسی یا اجرای هر چیز ممکن برای گفتن درباره این تئوری ندارند. کنکور یک مقاله کلی نمی خواهد ، آن نوع چیزهایی که شما برای دوره دکترا (یا حتی مدرک کارشناسی ارشد خود) نوشتید.

هدف از بخش تئوری / فصل در رساله دکتری این است که پزشک معاینه را تنظیم کند تا آنچه را که شما انجام داده اید و آنچه ادعا می کنید "یافته" است را تعیین کند. بنابراین کنکور انتظار دارد - و نیاز دارد - چیز خاصی را برای کار شما ببیند. چیزی که آنقدر کلی نیست که می تواند برای هر پروژه ای در هر نقطه و در هر زمان اعمال شود. موضوعی که برای برخورد با آنها دلالت دارد.

کنکور می خواهد بداند:

چگونه تئوری منتخب خود را درک می کنید - معمولاً روشهای مختلفی برای تفسیر تئوری ها وجود دارد. کدام یک را انتخاب کرده اید و چرا؟ مزایای رویکردی که گرفته اید چیست؟
چرا شما این رویکرد را انتخاب کرده اید - در مورد این فریم بندی خاص که راهی برای تصور و طراحی پروژه خود به شما می دهد ، یا این که نتایج شما را به صورت واقعی توضیح می دهد ، چیست؟
این که شما روشهایی را که قبلاً در این زمینه استفاده شده است ، می دانید. چه کسی دیگری از این رویکرد به روشهای مشابه شما استفاده کرده است؟ از کار آنها چه می توان نتیجه گرفت؟ یا شاید ، نحوه استفاده شما از این نظریه با نحوه اجرای آن معمولاً متفاوت است؟
چگونه شما از این تئوری استفاده کرده اید - چگونه و از کجا این تئوری را با تحقیقات خود در گفتگو آورده اید؟ آیا برخی از جنبه های این تئوری نسبت به سایرین در تحقیقات شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ کدام و چرا؟
طرفهای بالقوه برای استفاده از این تئوری و رویکرد چیست - چه کاری انجام نمی دهد؟ در مورد این مشکلات احتمالی چه کار کرده اید؟
و اگر شما در تحقیق خود دو یا چند رویکرد نظری را در کنار هم آورده اید ، پس باید پاسخ این سؤالات را برای هر دو / برای همه آنها فراهم کنید. اما شما همچنین باید بگویید که چرا و چگونه امکان استفاده از بیش از یک رویکرد وجود دارد. آیا یک فریم نظری شکافی را که از طرف دیگر باقی مانده پر می کند؟ آیا این نظریه ها (معرفت شناختی) سازگار هستند؟ چه تنش هایی بین آنها وجود دارد؟ آیا فرد دیگری هم این کار را کرده است؟ چه موضوعات بالقوه ای وجود دارد که شما باید توجه کنکور را به آن جلب کنید؟

هنگامی که مخاطب و هدف خود را برای فصل / بخش تئوری خود روشن می کنید ، پس باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید آن را بنویسید.

امتحان می خواهد بداند شما برترین نظریه هستید. که شما چیزهای خود را می دانید این که شما تخصص داشته باشید که بتوانید با اقتدار در مورد آن صحبت کنید. بنابراین آنها انتظار ندارند که نقل قول را پس از نقل قول ، بعد از نقل قول بعد از نقل قول بخوانند. فرض کنید که کنکور اصلی را خوانده است ، بنابراین آنچه آنها می خواهند چیزی غیر از برش و چسباندن چیزهایی است که قبلاً با آنها روبرو شده اید.

بازرس می خواهد توضیحات نظری شما - رویکرد شما به نظریه و نحوه استفاده از آن - تا حد زیادی به قول خود شما باشد. البته می توان از قول جالب آبدار برای چند نکته مهم استفاده کرد ، در مواردی که نظریه پرداز یک نکته را بیان می کند ، دقیقاً همین است. اما بهتر است اگر می توانید نکات کلیدی در مورد این تئوری را به روش خود توضیح دهید.

و کنکور واقعاً نمی خواهد شما را به عنوان صفحه های بزرگی از "مقدمه" ، یعنی تفسیر افراد دیگر از ایده های اصلی ، ببیند ، مگر اینکه شما در واقع در مورد چگونگی تفسیر نظریه در این زمینه بحث کنید. آنها می خواهند ببینند که شما متن ها را برای خودتان خوانده اید.

اگر آنها نتوانند شما و تحقیقات شما را در بخش نظری ببینند ، کنکور بسیار نگران می شود. آنها می خواهند ببینند شما در حال جمع بندی ، ارزیابی ، مدیریت یک بحث ، بیان نظریه شما ، توضیح استفاده شما از آن هستید. اگر آنها نتوانند شما را پیدا کنند ، به این سؤال می پردازند که آیا واقعاً چارچوبی را که ادعا می کنید به عنوان اساس کار خود می دانید درک می کنید. آنها مجموعه ای از سوالات زنده را در ذهن دارند که سعی می کنند این موضوع را پیدا کنند. شما آن را نمی خواهید!

به طور خلاصه - شما باید مدت ها قبل از نوشتن ماوس برای نوشتن فصل مربوطه ، رابطه ای عمیق و معنی دار با نظریه منتخب خود داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه آن را توضیح دهید. و شما باید در مورد چگونگی و چرا و کجا از آن استفاده کنید.

اما شکی نیست که نوشتن بخش / فصل نظری نیز درک شما و استفاده بعدی شما از این تئوری را در بقیه متن پایان نامه تقویت می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

نوشتن دانشگاهی - به آن احساسات روده اعتماد کنید


لطفا توجه داشته باشید ، من آخر هفته وبلاگم را می نویسم. این نه بخشی از حجم کار من است و نه در شرح شغل من. من از اعتصاب #USS پشتیبانی می کنم.

مدتی پیش شروع به نوشتن مقاله کردم. این یک پروژه متشکل از روشهای بزرگ است. ما داده های کوهستانی داریم و باید تولید مقاله های ژورنالی را شروع کنیم.

حدود دو سوم راه را برای اولین بار از کاغذ برش اول ، فهمیدم که از شمارش کلمات استفاده می کنم. این طور نبود که استدلال کارایی نداشته باشد ، بلکه فقط حرف های بیشتری را می زند تا اینکه مجبور شدم آن را انجام دهم. مجبور شدم به نوعی راه حل پیدا کنم ، یا با نوشتن مجدد و ویرایش ، یا انجام کار دیگری. ویرایش پایین بسیار دلهره آور به نظر می رسید ، بنابراین کاغذ را کنار گذاشتم.

صبح روز بعد از دانستن مشکل کاغذ از خواب بیدار شدم. مجبور شدم این استدلال را ساده کنم - و من فقط می دانستم چگونه این کار را انجام دهم. اما من همچنین با استفاده از یک مجموعه داده متفاوت ، ایده دیگری را برای مقاله دیگری داشتم. من الان یک کاغذ در ذهنم نداشتم بلکه دو مورد داشتم. علاوه بر این ، من دقیقاً می توانم ببینم که این مقاله جدید چگونه باید طی شود - بنابراین من روی این مقاله شروع کردم. من مقاله اصلی مشکل ساز را نشسته ام ، در حالی که من روی ایده جدید کار کردم. و این یکی خیلی سریع نوشته شد ، و پس از برخی از اضافات و تغییر از نویسندگان ، به ژورنال هدف خود رفت.

اما سپس به مقاله اصلی برگردید.

من مقدمه اصلی این مقاله را بررسی کردم و تصمیم گرفتم که به جای نوشتن یک طرح جدید ، من واقعاً نیاز به نوشتن تحلیل طولانی دارم. بنابراین مجبور شدم از وسط بنویسم ، چون واقعاً هنوز نمی دانستم کاغذ چه کاری انجام خواهد داد. اما می دانستم که این داده ها بسیار قانع کننده هستند. همانطور که نوشتم ، مشکل اصلی را که مقاله به آن پرداخته و برای توضیح نیاز داشتم ، تهیه کردم. فقط و فقط پس از آن من چکیده را نوشتم. و نوشتن چکیده به من فهمید که این مقاله مشکل ساز به یک تئوری اجتماعی مهم نیاز دارد تا به آن توضیحی بدهد. فهمیدن این بدان معنی بود که من بالاخره توانستم دوباره به ابتدا برگردم و دوباره کاغذ چادری را شروع کنم.

همه خوب کمی ناامید کننده است اما من به جای اینکه به برنامه اصلی خود ادامه دهم ، دو مقاله بهتر را با دنبال کردن احساس روده من در مورد کاغذ یکی دریافت کردم.

تصادفا ، در همان هفته ، یک محقق دکترا به من گفت که با بخش بحث و گفتگو خود دچار برخی مشکلات شده است. او در حال یافتن تکرار چیزهایی بود که قبلاً گفته بود. او گفت ، وی با تکرار مشکلی روبرو نبود ، اما این احساس می کرد که شاید آنچه در فصل های نتایج رفته همه باید در بخش بحث باشد.

من پیشنهاد کردم که او کمی از احساس روده خود پیروی کند و فقط آنچه را که فکر می کرد را امتحان کنید. شما فقط می توانید با دیدن یک بازی کوچک و پیدا کردن آنچه ممکن است اتفاق بیفتد ببینید که آیا چیزی در جریان است.

551960659_e58bab09ea_o.jpg

چه حسی در این مورد وجود دارد؟

احساس روده نوشتن دانشگاهی. این یک چیز واقعی است این در مورد پیدا کردن نگارش سخت نیست ، اگرچه ممکن است واقعیت داشته باشد. این در مورد گیر نیست. نه. این حس ناسازگار است که کارهایی که شما قصد داشتید در واقع انجام دهید ممکن است کارایی نداشته باشد ... چیزی اتفاق می افتد و شما نمی دانید این چیست ...

اینها در واقع فقط احساسات نیستند. آنها اینگونه هستند ، اما درکهای جدید نیز در حال ظهور هستند. شما تجربه ای دارید - نوشتن ، نوشتن ، نوشتن ، اوه این درست به نظر نمی رسد - و سپس اوه ، می بینم ، در مورد آنچه در واقع اتفاق می افتد ، به درک درستی می پردازید که چه اتفاقی افتاده است.

دریافت از اوه این احساس درستی با اوه ندارد ، من می بینم تقریباً لحظه ای است. یا می تواند مدتی طول بکشد. گاهی اوقات ، بله ، مدت زمان طولانی ، اگر فقط اجازه دهید همه چیز در حالی که به وظایف دیگر می روید ، از بین برود.

اما شاید شما توانایی پرداختن به این مسئله را ندارید که فقط تلاش کنید آنچه را که انجام می دهد مسیر خود را طی کند. اگر اینگونه باشد ، شما باید برخی از فرصتها را ایجاد کنید - شاید به همین دلیل ، یا شاید به همین دلیل باشد - برای کمک به لحظه ای اوه من می بینم . و شما باید ایده های جدید خود را آزمایش کنید تا ببینید که آیا این مشکل را برطرف کرده است یا خیر. یا نه. شاید شما فقط باید به اصل برگردید و در آنجا کارهای بیشتری انجام دهید تا ببینید که آیا این مشکل قابل رفع است یا نه.

این احساسات روده دانشگاهی در واقع اولین تجلی یک فرآیند تشخیصی ، استفاده از دانش ضمنی برای تشخیص و سپس حل یک مشکل است. وقتی می نویسیم ، می نویسیم ، می نویسیم ، این تجربه ، تخصص و فهرست آثار قبلی ما است که تولید اوه این درست به نظر نمی رسد . اما من متخصص نوشتن آکادمیک نیستم که می شنوم می گویید؟ خوب شاید نه ، اما همه ما تجربه فراوانی از طریق خواندن کارشناسی و کارشناسی ارشد - و نوشتن داریم. بسیاری از این ممکن است ناگفته و ناسازگار دانستن باشد ، اما هنوز هم یک پایگاه دانش هر چند ناقص است.

اگر این مجموعه دانش نوشتن آکادمیک است که شما ایجاد کرده اید و منجر به این حس ناخوشایند می شود که نوشتن آنگونه که باید نیست ، پس ارزش توجه دارد. بعضی اوقات شما نمی دانید چه می دانید. به جای اینکه این احساس ناآرامی را نادیده بگیریم ، ارزش آن را دارد که حداقل با این کار طول بکشد ، تا زمانی که طول بکشد تا ببیند مبنایی برای نگرانی وجود دارد یا خیر.

و نتیجه مهم نیز مهم است - هرچه تجربه بیشتری داشته باشیم و هرچه دانش را از تجربه با تأمل و یادگیری بیشتر به منظور ساخت یک رپرتوار تشخیصی خود بسازیم ، بهتر می توانیم از آن احساسات روده استفاده کنیم.

بنابراین پیام patter برای روز - این احساس روده دانشگاهی را از دست ندهید. تخصص زیرزمینی شما ممکن است در تلاش باشد تا سطح آن را تحت تأثیر قرار دهد.

اعتبار تصویر: incene 2007

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

مفاهیم آستانه در نوشتن آکادمیک


لطفا توجه داشته باشید ، من آخر هفته وبلاگم را می نویسم. این نه بخشی از حجم کار من است و نه در شرح شغل من. من از اعتصاب #USS پشتیبانی می کنم.

بسیاری از شما احتمالاً می دانید که اصطلاح "مفهوم آستانه" به چه معنی است. درک من از یک مفهوم آستانه این است که این یک ایده تحول گرا است که در یک رشته قرار دارد.

1176_855_855.jpgجان مایر و آر ای لند  ایده مفهوم آستانه را توسعه دادند. آنها از استعاره دروازه مفهومی استفاده می کنند - عبور از روی دروازه بدان معنی است که چیزهایی که قبلاً مرموز ، غیرمعقول و غیرقابل درک به نظر می رسید روشن می شوند. بنابراین درک مفهوم آستانه مانند عبور از دروازه است. هنگامی که آن را دریافت کردید ، هنگامی که مفهوم آستانه را درک کردید ، راهی که می فهمید چه کاری انجام می دهید و چرا تغییر می کند ، به خیر می شود. شما فقط چیزهای مختلف را می بینید و درک می کنید. شما به راحتی نمی توانید مفهوم آستانه را کشف کنید.

مفهوم آستانه چیزی است که توسط یک جامعه انضباطی مشترک است. یک مفهوم آستانه ایده ها و استدلال های نظری ظاهراً متفاوت را با هم جمع می کند و بنابراین فضایی را ایجاد می کند که بتوانید در آن کار کنید. مفهوم آستانه یک زبان و تاریخچه ایده ها را فراهم می کند ، اما همچنین امکاناتی را برای ساخت دانش های جدید فراهم می کند.

مفهوم آستانه همان مفهوم اصلی یا ایده بنیادی نیست. بگذارید برای شما مثالی بزنم. یک مفهوم اساسی در نوشتن ممکن است از بلاغت باشد - اشکال اقناعی ، آموزنده و هنری که گفتار و نوشتن می توانند در آن داشته باشند. اما ، دانستن اصول و قواعد بلاغت به نویسنده کمک نمی کند تا آنچه را که انجام می دهد بفهمد. این درک است که نوشتن هم اجتماعی است و هم بلاغت که تفاوت در شیوه های نزدیک شدن به نوشتن است. هنگامی که ما درک کردیم که نوشتار ما در طول زمان و مکان با افراد ارتباط برقرار می کند و می خواهیم آنها را به روش های خاصی به متن های ما پاسخ دهند ، پس از اینکه هدف را با مخاطب متصل کردیم ، می توانیم تصمیم گیری های مربوط به نویسندگی را در مورد چه بلاغی استفاده کنیم. و چطور.

وقتی کارگاه های نوشتن را اجرا می کنم ، بر هفت مفهوم آستانه تأکید می کنم:

نوشتن آکادمیک همیشه برای یک خواننده خاص نوشته شده است
نوشتن آکادمیک "کار" را انجام می دهد - به عنوان مثال می تواند خواننده را ترغیب ، هیجان و اطمینان کند
نوشتن آکادمیک همیشه به سایر متون دانشگاهی اطلاق می شود ، به صورت غیر متنی است
نوشتن آکادمیک خنثی نیست بلکه اجتماعی است. در روابط و جریانهای خاص انضباطی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی تولید می شود
نوشتن آکادمیک روشی است که ما دانشهای آکادمیک تولید و ارتباط می دهیم - ما از طریق نوشتن به گفتگو می پیوندیم.
نوشتن آکادمیک راهی اساسی است که در آن هویت های دانشگاهی و شهرت شکل می گیرد (و حسابرسی می شود) - نوشتن کار متن است / کار هویتی
نوشتن دانشگاه پیچیده است. یک متن چندین تکرار انجام می شود. پیش نویس و بازنگری در تمرین نوشتن آکادمیک ضروری است.
شما می توانید از این هفت باشکوه بدانید که تمرکز روی مفاهیم آستانه نوشتن آکادمیک از مشاوره دور می شود - آموزش نوشتن آکادمیک مربوط به مجموعه ای از نکات یا تکنیک ها یا مهارت ها نیست ، بلکه درک در مورد آنچه می نویسد و انجام می دهد. همچنین می توانید ببینید که مفاهیم آستانه به ما کمک می کنند تا بفهمیم که چه کنوانسیون ها و ژانرهای دانشگاهی انتظار می رود - ما همچنین می توانیم بپرسیم که چرا چنین است؟

cover_article_2062_en_US.jpgاما هفت مفهوم آستانه من همه چیز نیستند. شماره ، به گفته دانشمندان نوشتن ، سی و پنج وجود دارد. من خیلی کوتاه هستم و نسخه من برخی تفاوت های ظریف و مهم را با هم جمع می کند. خوب ، این طبق نویسندگان نامگذاری آنچه می دانیم است. مفاهیم آستانه مطالعات نوشتن. (دسترسی آزاد به صورت آنلاین)

 نویسندگان محققان نویسندگی آمریکای شمالی با قدمت مختلف هستند. آنها گرد هم آمدند تا آنچه را که مهمترین مفاهیم آستانه در حوزه خود بودند ، مرتب کنند. نتیجه پنج مفهوم متا:

نوشتن یک فعالیت و موضوع مطالعه است
نوشتن از طریق اشکال قابل تشخیص با موقعیت ها صحبت می کند
نوشتن باعث ایجاد هویت و ایدئولوژی می شود
همه نویسندگان چیزهای بیشتری برای یادگیری دارند
نوشتن (همچنین همیشه) یک فعالیت شناختی است.
هر یک از متا مفاهیم از طریق چهار تا شش ایده مرتبط توضیح داده می شود.

به عنوان مثال ، مفهوم متا نگارش ، تأثیر می گذارد و هویت ها و ایدئولوژی ها را ایجاد می کند ، توضیحاتی در مورد ایده کلی و سپس پنج نکته دیگر ارائه می دهد:

نوشتن با هویت پیوند دارد
تاریخچه ، روندها و هویتهای نویسنده متفاوت است
نوشتن با تجربه قبلی مطلع می شود
هویت انضباطی و حرفه ای از طریق نوشتن ساخته می شود
نوشتن نمایانگر ایدئولوژی ها و هویت ها است.
اولین بخش کوتاه ، درباره هویت ، ادعاهای بزرگی را ایجاد می کند. نویسنده. کوین روزن ، استدلال می کند که " عمل نوشتن در آن زمان ، به معنای استفاده از مجموعه خاصی از مهارت ها نیست ، بلکه به معنای تبدیل شدن به یک نوع خاص از شخص است ، در مورد ایجاد یک احساس که ما هستیم ." روژن توضیح می دهد که از طریق نوشتن ، ما به عنوان اعضای رشته های دانشگاهی خاص اجتماعی می شویم ، خود را به عنوان یک دانشمند اجتماعی ، ریاضیدان ، مورخ می نویسیم . ما این هویت را از طریق نوشتن خود به نمایش می گذاریم ، شاید چالش برانگیز و همچنین ادعای بیعت با اعتقادات ، علائق ، ارزش ها و سنت های دانش جامعه انضباطی خاص.

رووزن استدلال می کند که درک کار متن / هویت (باربارا و بیان من از این مفهوم آستانه) " نیاز به رویکرد نوشتن را نه فقط به عنوان وسیله ای برای یادگیری و استفاده از مجموعه ای از مهارتها ، بلکه به عنوان ابزاری برای درگیر کردن با امکانات پیش بینی می کند. برای خودخواهی موجود در یک جامعه خاص" وی اظهار داشت که مشکلاتی که برخی افراد با نوشتن آکادمیک دارند ممکن است مربوط به سواد ضعیف نباشد ، بلکه بیشتر مربوط به این باشد که آنها خود را جزئی از جامعه دانشگاهی بطور کلی و / یا به ویژه جامعه انضباطی می دانند. اگر بخشی از باند را احساس نمی کنید ، احتمالاً در اجرای یک گروه مشکل دارید. (بله. نکته بسیار مهم. هرکسی که تحصیلات تکمیلی را می آموزد باید این را بفهمد. یک نوشتار ضعیف شاید نشانه کسی باشد که هنوز خود را "یکی از ما" نمی داند.)

هر بخش از کتاب به پیامدهای مفهوم آستانه برای تدریس و یادگیری عمومی و همچنین کلاس نگارش می پردازد. به عنوان مثال ، روزن پیشنهاد می کند که در پشت درک اینکه نوشتن با هویت پیوند دارد ، یک برنامه درسی آکادمیک باید طوری ساخته شود که زبان آموزان این حس را پیدا کنند که به معنای عضویت در یک رشته دانشگاهی است. وی می افزاید: ارزیابی نیز باید به کار هویت یادگیرنده بپردازد.

این کتاب آشکارا مورد توجه افرادی است که در زمینه های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد با نوشتن همکاری می کنند. اما برای مخاطبان آموزش عمومی بالاتر نیز نوشته شده است. سوء ظن من این است که این افراد علاوه بر دوره های جدید برای افراد تازه وارد تدریس دانشگاه و برنامه های نوشتن دکترا می تواند بسیار مناسب باشد. من قطعاً قصد دارم از آن در دوره نوشتن بعدی خود استفاده کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

دکترا نقاط گیر کرده است


نکاتی در روند دکترا وجود دارد که رفتن به آن سخت می شود. نقاط گیر ، جایی که کار سختی است. جائیکه حرکت در آن دشوار است.

حالا اشتباه نکن این نکات باعث ناراحتی همه نمی شود. من در مورد چیزی که اجتناب ناپذیر است صحبت نمی کنم. اما نقاط که در آن یک وجود دارد بسیاری از مردم انجام پیدا کردن خود را آهسته، که در آن چه به نظر می رسید به ساخت-بسیار-خوب-پیشرفت-طریق-د-دکترای شود می آید به توقف ناگهانی و ناخوشایند است.

و این اغلب اوقات دور و بر دور محافل متوقف می شود. آنچه که هستم- دارم که این دکترا را متوقف کردم. شاید این کار را متوقف کند. با وجود همه مواردی که سعی می کنید ، اعتماد به نفس در جایی متوقف می شود که به نظر نمی رسد که راه را پیش برید.

خبر خوب این است که نقاط گیرفته دکترا معمولاً فقط یک تغییر موقتی سرعت هستند ، حتی اگر به نظر می رسد در آن زمان قابل تامل هستند. به این دلیل است که اینها نکاتی هستند که به زمان جدی فکر کردن و بازی کردن با امکانات زیادی احتیاج دارند.

بنابراین این نکات چیست؟ خوب ، آنها می توانند یکی یا همه این موارد باشند:

مرتب کردن سوال تحقیق یا فرضیه. دریافت عبارت صحیح در سوال.
پیدا کردن راه خود را به اندازه کافی متمرکز اما هنوز روشن است که شما هنوز جواب نمی دانید. باز اما نه آنقدر باز که مجبور شوید صفحات و صفحات تعریف و تنظیم مرز را بنویسید. مراقب باشید از اصطلاحات مشاجره برانگیز جلوگیری کنید - این کار سخت است. شما اغلب سؤال تحقیق را درست در یک ، دو یا حتی سه سؤال دریافت نمی کنید. سوال تحقیق به کارهای زیادی احتیاج دارد.

طبقه بندی طرح تحقیق.
در یک چارچوب روششناختی مناسب ، مطابقت با مقدار و نوع داده مورد نیاز شما با روشهایتان دشوار است. پیامدهای انتخاب این گروه نسبت به آن. امکانات انجام کاری در اینجا یا آنجا. فواید این روند در مقابل یک رویکرد بالقوه جالب دیگر. این تصمیمات زمان لازم را برای طی کردن دارد.

از آنجا که مجبورید این انتخابها را برای کنکور توجیه کنید ، دیگر نمی توانید از فکر کردن درباره این موضوعات طراحی بپرهیزید. شما نمی توانید راه خود را از طریق آن جعلی کنید. و به دست آوردن طرح درست مهم است ، زیرا پایه و اساس هر کاری است که از این پس انجام می دهید. شما می توانید دکترا را با خواندن همه چیز در ابتدا انجام دهید - اما نمی توانید فقط با یک پروژه ضعیف طراحی شده را گول بزنید.

مقابله با تجزیه و تحلیل.
احساس راحتی برف کوه های داده هایی که شما از آنها جمع کرده اید کاملاً آسان است. و وقتی می فهمید که تصمیم گیری در مورد کارهایی که باید انجام دهی بر عهده خودت است ، دلهره آور است. اینکه بعضی اوقات درباره جایی که شروع می کنید کمی دلخواه است.

مهم نیست که ابزار تحلیلی که برای استفاده انتخاب می کنید چقدر سخت باشد ، نکته ای وجود دارد که تفسیر شروع به کار می کند. شما بهترین و قابل دفاع ترین تصمیمی را که می توانید در مورد تجزیه و تحلیل بگیرید ، گرفته اید ، اما تصمیم بگیرید که باید تصمیم بگیرید.

مطالب (عمدتا مورد تجزیه و تحلیل) خود را به ساختار پایان نامه بپردازید.
حتی اگر فرمول پیش فرض IMRaD را رعایت کنید ، هنوز تصمیماتی برای تصمیم گیری درمورد اینکه چه مواردی را شامل می شود یا حذف می کند ، تصمیم می گیرید که در کجا ، چقدر جزئیات مورد نیاز و در مورد چه چیزهایی قرار دهید. اما اگر شما با یک ساختار پایان نامه کار می کنید که به حرکات استدلال پاسخ می دهد ، این نکته واقعاً تمام تصورات شما و همچنین برخی پیوندهای سخت را در بر می گیرد.

البته در دکترا می توانید نکات دیگری نیز وجود داشته باشید که در آن جا بخیه دارید. ممکن است مشکلات اخلاقی داشته باشید. یا شاید چیزی آنطور که انتظار می رفت نرفته باشد و برنامه های دقیق شما نیاز به اصلاح دارد. اما این نقاط گیرا قابل پیش بینی نیستند ، برای افراد زیادی اتفاق نمی افتد ، و معمولاً بیشتر از برنامه ریزی ضعیف ارتباط بیشتری با سرنوشت دارند. (مگر اینکه مطمئناً برنامه ریزی ضعیفی داشته باشید - این به این دلیل خواهد بود که خیلی نگران گیر افتادن هستید و خیلی سریع از (1) سوال و (2) طرح حرکت کردید.)

اما آویزان ، بیایید ایده گیر کرده را امتناع کنیم.

شاید اینها در واقع نقاطی نیستند که گیر کرده باشید. نقاط گیر افتاده لزوماً همانند کمرنگ نبودن نیستند ، همانطور که به هیچ وجه نمی روید و چرخهای خود را می چرخانید - حتی اگر اینگونه احساس کند. بیایید در مورد اینها به عنوان مکانهایی که نیاز به تغییر دنده دارید ، فکر کنید تا فرآیندهای مختلفی را طی کنید.

شاید شما نیاز به متوقف کردن نگرانی در مورد ساعت و زمان لازم را داشته باشید. شاید این مکانها / زمانهایی باشد که شما نیاز دارید مانند قطار کوچکی باشید که می تواند حرکت کند و هرچه ممکن باشد یا بیشتر حرکت کنید ، با اطمینان مطمئن باشید اگر به آن بچسبید به آنجا خواهید رسید.

من فکر می کنم می توانم ، فکر می کنم می توانم.

می خواهم به شما اطمینان دهم که نکات برجسته در روند دکترا بسیار سخت است. اما ممکن است آنها فقط به شما نیاز دارند که برای مرتب کردن وقت و فضای سر خود استفاده کنید.

دانستن این امر می تواند به شما کمک کند تا از ناامیدی ناامید نشوید. این می تواند شما را از انجام اقدامات ضد مولد قلاب زدن خود به دلیل احمق بودن متوقف کند.

نقاط گیر آن جایی است که شما کارهای مهم تفکر و تصمیم گیری را انجام می دهید. آنها جایی هستند که شما پیشرفت می کنید. آنها نباید عجله شوند. اگر این را درک کنید ، پس بهتر آماده می شوید - و حتی می توانید خطرات پیش بینی شده را ببینید. آنها شما را غافلگیرانه نمی کنند.

شما باید وقت خود را برای فکر کردن در مورد انواع استراتژی هایی که باید برای مقابله با هر تصمیم ، هر معمای فکر کنید. شما می توانید در حالی که می دانید چه کاری انجام دهید و با تحقیقات خود به کجا بروید ، می توانید با خود مهربان باشید.

اعتبار تصویر: گرگ سیمینوف. فلیکر عوام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
زهرا راد

شمارش به اتمام # تکمیل

heather-zabriskie-65701-unsplash.jpg
بسیاری از دکترا تحت فشار هستند که تحقیق و پایان نامه خود را در بازه های زمانی مشخص تکمیل کنند.

در انگلستان که در آن کار می کنم ، دانشجویان دوره تحصیلی فقط به مدت سه سال با یک سال بیست و چهارم پرداخت نشده پایان نامه در انتظار است. این تقریباً برابر است با سال اول آماده شدن برای تحقیق ، انجام دوره ها ، ادبیات و کارهای طراحی. سال دوم کار میدانی و برخی از تحلیل ها: و نتیجه گیری از تجزیه و تحلیل و تولید پایان نامه در سال سوم.

بنابراین اگر در انگلستان هستید ، داشتن این نوع شکل در سرتان مفید است. اما در واقع بسیار بهتر است که سعی کنید زمان خواندن ، تحقیق و نوشتن را با جزئیات بیشتری مرتب کنید. و خوب است این کار را بدون توجه به جایی که هستید یا چه مدت رسمی به پایان رسیده اید انجام دهید.

دلیل دیگر این است که دلیل اصلی تمرکز روی خط پایان این است که چیزی بدتر از این نیست که فقط چند بیت و باب نوشته شود و ناگهان متوجه شوید که نمی خواهید قبل از تمام شدن پول ، تعهد ، اشتیاق و انرژی خود را انجام دهید. خب، البته، وجود دارد می بسیاری از بدتر چیز از این، اما این وجود دارد با بد است.

و از نظر واقعی ، بیشتر ما تا مدت ها قبل از اینکه خسته شویم می توانیم دکتری را انجام دهیم. اما من بسیاری از دکترا را می بینم که چهار کار واقعاً پرخطر انجام می دهد ، چیزهایی که به طور بالقوه خطرناک شدن آن هستند:

آنها دست کم ارزیابی می کنند که چقدر زمان برای تجزیه و تحلیل داده ها لازم است ، و
آنها دست کم می گیرند که چقدر زمان می تواند برای تولید متن خوب طول بکشد ، و
آنها متوجه نشده اند که چه مدت ممکن است سرپرست آنها بخواهد پیش نویس های کل را بخواند ، برخلاف فصل ها و
آنها واقعاً تا به امروز به تفصیل کار نکرده اند که مدت ها - بر خلاف هر کس دیگری - به تجزیه و تحلیل و نوشتن می پردازند.
واقعاً خوب است که سعی کنید زمان لازم برای تکمیل نسبتاً زود را مرتب کنید. تا دیر وقت قطعه را ترک نکنید. این ممکن است مکالمه ای با سرپرست شما انجام دهد. و این مکالمه ای است که شما ممکن است مجدداً مورد استفاده مجدد قرار دهید. به طور منظم.

بنابراین ، به موقع تکمیل کنید. من فکر می کنم که شمارش عقب از زمان تسلیم بسیار مفید است. شما با تاریخ واقعی که در آن "دست به کار" می شوید شروع می کنید و کارهای لازم را برای رسیدن به آنجا انجام می دهید.

و در این پست قصد دارم کمی در زمینه کار به عقب به شما کمک کنم.

در اینجا مجموعه ای از چیزهایی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در مورد آنها فکر کنید ، از پایان پیروزی و سپس کار کردن به عقب. به یاد داشته باشید که موارد موجود در لیست من دقیقاً مربوط به شما نخواهد بود. شما باید مواردی را که در لیست فردی خاص شما وجود دارد ، مرتب کنید: این فقط یک نمونه برای کمک به شما در فکر کردن درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد است. بنابراین فهرست من را متناسب با استراتژی های تحقیق و نوشتن خود بازنویسی کنید.

دست در
جستجوی متن - تنظیم طرح ، تأیید مجدد ، یافتن منابع مفقود شده ، بررسی دستوری آخرین لحظه
اصلاحات از ناظر
استاد راهنما پیش نویس را با هدست امتحان می خواند و به دنبال حذف موارد ، مواردی است که نیاز به توضیح یا برنامه های افزودنی دارند ، مراجع گمشده ای را که امتحان کننده انتظار دارد ببیند ، قوام در سبک لیست مرجع ، چکیده پایان نامه
اصلاحات از ناظر
استاد راهنما پیش نویس را می خواند که به دنبال موضوعات متنی نسبتاً کوچک است - بازسازی های کوچک ، خواندن های اضافی ، برخی از بازسازی ها ، بازنویسی برخی بخش ها ، صدای معتبر
اصلاحات از ناظر
استاد راهنما برای موضوعات اصلی مانند جریان استدلال ، اشکالات ساختاری ، بخش های اضافی مورد نیاز ، نظریه ها ، ادعاها ، فصل هایی که نیاز به بازنویسی اصلی دارند ، قرائت می کند.
پیش نویس اول را بگیرید
اصلاحات در تکه ها ، صاف کردن در کل متن ، نشانه گذاری ، خلاص شدن از شر تکرار ، جابجایی چیزها ، جمع آوری لیست مرجع در کنار هم ، صفحه محتویات ، تجدید نظر در خلاصه نامه پایان نامه ، مرتب کردن پیوست ها ، تصاویر و شکل ها.
سرپرست بحث و نتیجه گیری را می بیند ، آخرین قسمت های فردی است
بحث و نتیجه گیری بنویسید - کلمات 20 - 25k
اصلاحات برای معرفی
استاد راهنما مقدمه را می خواند
مقدمه بنویسید - کلمات 8-12 کیلویی
مجدد چکیده.
اصلاحات در فصل دوم نتایج
سرپرست فصل دوم نتایج را می خواند
نتایج دوم فصل 10-12 k کلمات را بنویسید
اصلاحات در فصل اول نتایج
استاد راهنما فصل اول نتایج را می خواند
کلمات نتایج فصل 10-12 k را بنویسید
دوباره از صفحه داستانی و چکیده استفاده کنید
تصحیح فصل ادبیات
استاد راهنما فصل ادبیات را می خواند
فصل ادبیات را بنویسید - 12 کلمه کلمه
ادبیات خود را به روز کنید
فصل اصلاحات در روشها
استاد راهنما فصل روش ها را می خواند
فصل روش ها را بنویسید - کلمات 10-12k
ادبیات متدهای خود را به روز کنید
پایان نامه را به صورت چکیده بنویسید
آماده بنویسید. صفحه داستانی را بنویسید و متن های ریز را برای هر فصل بنویسید ، تکه های نوشتاری و مواد پشتیبانی خود را در قسمت های مختلف مرتب سازی کنید
سرپرست نتایج همانطور که نوشته شده است "قطعات" را می خواند
تجزیه و تحلیل و نوشتن "قطعات" از نتایج - چند ماه بیشتر از آنچه فکر می کنید واقعاً طول بکشد در اینجا اضافه کنید
FINISH FIELD WORK - و شما در این مدت برخی از تحلیل های اولیه را انجام داده اید
اکنون تاریخ شروع را در مقابل همه این موارد قرار دهید و دوباره از تاریخ مورد نظر خود شروع کنید. سال ، ماه ، روز و تاریخ را در مقابل هر یک قرار دهید.

پس از انجام این کار ، به عقب برگردید و با خودتان صادق باشید.

چه مدت طول می کشد تا شما بنویسید 12 کلمه؟
آیا شما این کار را ترتیب داده اید تا در حالی که سرپرست شما در حال خواندن است ، وظیفه نوشتن بعدی را انجام دهید؟
آیا در هر زمان کمتری ساخته اید؟ فکر می کنید در هر مقطعی از این برنامه ممکن است نیاز داشته باشید و لیاقت استراحت را دارید؟ فصول تعطیلات کجاست؟ والدین و دلسوز؟
آیا کنفرانس هایی وجود دارد که می خواهید در اینجا برگزار کنید؟ یا دوره ها؟
آیا به این فکر کرده اید که نوشتن عقب نشینی ها و اردوگاه های راهپیمایی پایان نامه چه چیزی می تواند مفید باشد؟
آیا می توانید جلسات تعطیل و نوشتن را با همکاران برنامه ریزی کنید تا به شکسته شدن قسمت پشت نوشتن فصل ابتدایی کمک کند؟
آیا حساب کرده اید که چه مدت واقعاً ناظر شما را به خواندن و پاسخگویی می برد؟ چه وقت ممکن است آنها دور باشند؟
آیا چیزی وجود دارد که ممکن است این برنامه را مختل کند که ممکن است بتوانید شرایط احتمالی را برای آن برنامه ریزی کنید؟
 آیا فضا و فناوری شما در این فاصله ادامه دارد؟ آیا برای تغییر نیاز برنامه ریزی دارید؟
وقتی فکر و نمودار را تمام کردید ، ممکن است تعجب کنید که چقدر به انجام تجزیه و تحلیل و نوشتن نزدیک هستید. اما اکنون می توانید تاریخ های مورد نظر خود را تقویم کنید ، شاید آنها را در دفتر خاطرات خود بگنجانید یا یک جدول زمانی بزرگ برای پین کردن روی دیوار دفتر خود تهیه کنید. و / یا ممکن است شما خودتان یک نمودار Gantt بکشید (با این برنامه نمودار Gantt بازی کنید تا ببینید این روش برای شما مناسب است یا خیر).

و فراموش نکنید. برنامه ها گمراه می شوند. ما زندگی ، عشق و بدنهایی داریم که ما را به انجام کارهای دیگر فرا می خوانند. بنابراین داشتن کمی آرامش در برنامه مفید است. اما مهم است که در زمان لغزش جدول زمانی خود را تجدید نظر کنید تا همیشه تصوری واقع بینانه از آنچه پیش رو دارید ، داشته باشید.

و به یاد داشته باشید این فقط یک نسخه از نحوه تکمیل است. این نسخه نیست. نکته من در اینجا این است که به راحتی فرصت را ترک نکنید - آنچه را که باید انجام دهید ، چه موقع انجام دهید و برنامه ریزی کنید تا این اتفاق بیفتد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

انتخاب تصاویر برای نمایش اسلایدها

← متون کوچک - کوچک قدرتمند استشمارش معکوس برای اتمام #thesis →
انتخاب تصاویر برای نمایش اسلایدها
ارسال شده در 18 فوریه 2019توسط پت تامسون
erik-witsoe-647316-unsplash

بیشتر ما باید در بعضی مقاطع نمایش اسلاید شویم - برای تدریس شاید یا برای کنفرانس. همه ما می دانیم که تمرین اسلایدهای وحشتناک زیادی وجود دارد و ما نمی خواهیم که این ما باشند.

اما آنجا به شما کمک می کند - شما می توانید به راحتی توصیهای خوبی در مورد نحوه ساخت اسلایدهای موثر بیابید - نه کلمات خیلی زیاد ، نه قلم های ریز ، تماشای کنتراست رنگ و غیره - و من قصد ندارم هیچ یک از موارد را در اینجا تکرار کنم.

در عوض ، من می خواهم در مورد تصاویر صحبت کنم. نه، من قصد ندارم به شما بگویم که چگونه برای پیدا کردن تصاویر خوب - من استفاده می Unsplash اما از دیگر گزینه های تصویر رایگان در خارج وجود دارد وجود دارد.

بنابراین اگر نمی خواهم در مورد ترکیب اسلاید صحبت کنم یا از کجا می توانم تصاویر را تهیه کنم ، این پست چیست؟ خوب. فقط کمی فکر کردن در مورد چگونگی انتخاب تصاویری که می توانید در اسلایدهای خود انتخاب کنید ، اندکی است .

بسیاری از مردم فکر می کنند که تصاویر فقط تصاویر هستند و کلماتی هستند که حساب می شوند. یا آن تصاویر باید معنایی داشته باشند تا حس کنند. اما این درست نیست. تصاویر می توانند یک داستان را به تنهایی بیان کنند. آنها به کلمات احتیاج ندارند. تصاویر می توانند ایده ها و واکنش های احساسی و زیبایی شناختی را تحریک کنند و همه به خودی خود تغییر دهند.

تصویر هرگز به راحتی هر چیزی نیست. یک تصویر همیشه اطلاعات خاص خود را به ماجرا می رساند. یک تصویر می تواند چیزهایی را بگوید که کلمات نمی توانند - و بالعکس. تصویری که معمولاً کمی لغزنده و مبهم است. و شاید به همین دلیل ، یک تصویر می تواند پاسخ های بیننده را به طریقی متفاوت از کلمات تحریک کند.

تصاویر هنگام ترکیب شدن با کلمات به روشهای خاص کار می کنند. دو سیستم پیام وجود دارد که در همان زمان و در همان مکان کار می کنند. این چندرسانه ای است. بنابراین ، هنگامی که تصاویر را با متن در اسلایدها ترکیب می کنیم ، باید دو چیز راجع به آن فکر کنیم. سه اگر به تصویر به اضافه کلمات نوشتاری و گفتاری فکر می کنید.

بنابراین چگونه می توانید در مورد سمت تصویر معادله کلمه و تصویر فکر کنید؟ چگونه فکر کردن در مورد تصاویر می تواند به شما در انتخاب مناسب تصویر کمک کند؟

خوب. نظر من این است که اگر شما در مورد هر چیز علمی چند ابزار مفید برای تفکر دارید ، بیشتر مسئولیت کاری که می خواهید انجام دهید را بر عهده دارید. و من کار علمی را در مورد تصاویر رسانه ای خبری یافتم تا در فکر کردن در مورد تصاویر روی اسلایدها و کارهایی که انجام می دهند بسیار مفید باشد.

یکی از روشهای متداول اندیشیدن در مورد تصاویر و کلمات از طریق این سه دسته است - سه اصطلاح اصلی که به ما کمک می کند در مورد کارهایی که تصاویر هنگام قرار گرفتن در کنار کلمات انجام می دهند فکر کنیم:

همپوشانی
این در شرایطی است که کلمات و تصاویر همان داستان را بیان می کنند و با جنبه های مکمل برخورد می کنند. تصویر و کلمات اطلاعات متفاوتی راجع به یک چیز منتقل می کنند. بعضاً در سخنرانی ها (و به عنوان مثال در اخبار) آنچه گفته می شود حتی به تصویر نیز اشاره دارد - این را در اینجا ببینید - با استفاده از نشانگر لیزری در ارائه خود.

جابه جایی
این زمانی است که کلمات و تصاویر اجزای مختلف عملکرد یک رویداد را نشان می دهند - بنابراین ممکن است به عنوان مثال علت و معلولی را نشان دهند. بنابراین ، در یک گزارش خبری ممکن است خواننده خبر راجع به وضعیت بد آب و هوا صحبت کنید ، در حالی که تصاویر جلوه هایی را نشان می دهند. و در یک ارائه علمی می توانید اطلاعات متن را فقط از این طریق ارائه دهید - کلماتی در مورد یک سیاست برای مثال ، تصویری درباره اثرات آن.

دوگانگی
این زمانی است که کلمات و تصاویر چیزهای مختلفی را بیان می کنند. به عنوان مثال یک خبر خبری را در مورد کشته شدن رئیس جمهور تصور کنید که تصاویری از انجام وظایف ریاست جمهوری را نشان می دهد در حالی که این کلمات داستان مرگ آنها را نشان می دهد. بنابراین ممکن است متنی در مورد امتحان و تصویر جدول لیگ دانشگاه ارائه کنید.

توالی تصاویر نیز امکانات جالبی را ارائه می دهد. به جای روایتی که در یک تصویر ساکن است ، ساخت توالی تصاویر نیز می تواند بسیار آموزنده باشد. فیلمسازان این مونتاژ را می نامند. در اینجا ، استراتژی هایی مانند جزئیات - بزرگنمایی برای نشان دادن چیزی خاص - و نمای کلی - بزرگنمایی برای نشان دادن زمینه گسترده تر - می توانند اطلاعات تصویری مهمی را اضافه کنند.

اکنون ، من به طور جدی پیشنهاد نمی کنم که برای ایجاد نمایش اسلاید ، شما باید دکترای تخصصی نشانه شناسی اجتماعی را انجام دهید. خیر. زندگی خیلی کوتاه است ، مگر اینکه در واقع حوزه تحقیق شما باشد.

اما من پیشنهاد می کنم که ، در درک برخی از مقولات اولیه تصویر ، شما می توانید گزینه های مورد نظر خود را در انتخاب تصاویر مفهوم سازی کنید. و این بدان معنی است که شما می توانید بیشتر کنترل اسلایدهای نمایش خود را کنترل کنید. شما می توانید در مورد آنچه "شواهد بصری" ارائه می دهید فکر کنید و چگونه ممکن است برای تقویت ، گسترش یا تأیید سخنان خود ، تقویت شود ، و اینکه چگونه هر تصویر با عناوین ارائه شده در اسلایدها کار می کند.

و در فکر کردن در مورد انتخاب تصاویر ، شما همچنین به این فکر می کنید که بیشترین کار را برای مخاطبان خود در پاسخ به ارائه خود انجام دهید. شما بر این موضوع متمرکز هستید که چگونه می توانید به این هدف دست یابید. گفتگوی همیشه بهتر است اگر فقط به آنچه می خواهید بگویید فکر نکنید ، بلکه به نحوه پاسخگویی مخاطبان خود نیز فکر کنید.

البته ، فکر کردن در مورد انتخاب بدان معنی است که می توانید بیش از حد خلاق باشید و شاید هنگام جمع کردن آن اسلایدها کمی سرگرم کننده باشید. چه تصویری می توانید پیدا کنید که مخاطب شما را جذب کرده و آنها را آگاه سازد؟ آیا این یک همپوشانی ، جابجایی یا دوگانگی است؟

 

اگر به این نوع کار رسانه ای علاقه دارید ، گفتمان خبری مونیکا بدناکار و هلن کپل (2012)   را بررسی کنید. Bloomsbury ، به ویژه فصل پنجم. و شاید تصویری را که در این پست استفاده کرده ام دسته بندی کنید!

عکس توسط اریک ویتسو در Unsplash

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

متن های کوچک - کوچک قدرتمند است

vlad-tchompalov-450777-unsplash
من با متون ریز و درشت کار زیادی می کنم. چکیده ها تابلوهای داستان موضوعات داستان. خط استدلال

متن های ریز ابزار انتخاب دانشگاهی من است. اگر مجبور شدم از تمام راهکارهای نوشتن دیگر در کارنامه خود استفاده کنم ، این همان چیزی است که من حفظ خواهم کرد. این آکادمیک جزیره کویر من است که می نویسد چاقوی ارتش سوئیس.

ممکن است اینها کوچک باشند ، اما متون کوچک برای نوشتن آکادمیک بسیار سنگین می کنند.

اکنون ممکن است این متن ها را خلاصه بنامید. و در واقع آنها هستند. آنها نسخه های کوچک مینی از متن هستند که بزرگتر می شوند. اما آنها یادداشت نیستند. نه یادداشت. درعوض آنها ، در قلبشان ، راهی برای تصرف تفکر گسترده هستند.

منظور من از یادداشت ها چیست؟ و چرا یک متن ریز از یک نت بهتر است؟ خوب ، بگذارید از طریق مثال فرضی توضیح دهم. در زیر مجموعه ای از یادداشت های نوشتن برای فصل روش های علوم اجتماعی در یک پایان نامه آورده شده است. یادداشتها ساختار ، ترتیب وقایع و شاید چیزی از مطالب را نشان می دهد.

نسخه یادداشت ها

فصل روشها

موقعیتی بودن
طراحی تحقیق - مردم شناسی نهادی بیمارستان
اخلاق
رویکرد به تجزیه و تحلیل
دنباله حسابرسی - شرکت کنندگان ، جدول زمانی ، لیست داده ها علیه سوال
مسائل و محدودیت ها ، محرمانه بودن
پرتره
فامیل. اینها دسته بندی از مطالب برای یک فصل روشها هستند. آنها بخش ها و حتی عنوان هایی هستند که ممکن است از آنها استفاده کنید. و البته ، هر یک از این نقاط گلوله می تواند منجر به مجموعه گسترده ای از گلوله ها شود که در آن بخش پوشش داده می شود.

اکنون رویکرد یادداشت ها را با یک متن کوچک مقایسه کنید.

نسخه متن کوچک

فصل روشها

تحقیقات من ، یک بررسی مردم شناختی از تجربه روابط کارکنان با بیمار در یک بیمارستان خصوصی سازی ، از یک دیدگاه فمینیستی در نظر گرفت که در آن تجربه روزمره شرکت کنندگان در اولویت قرار دارد. مردم نگاری نهادی (اسمیت) اجازه می دهد تا تجربه واقعی مستند ، مورد بازجویی قرار گیرد و به عنوان پایه ای برای تجزیه و تحلیل روابط اجتماعی اشباع قدرت استفاده شود.

من به مدت دوازده ماه به عنوان داوطلب در بیمارستان کار کردم ، مشاهدات انجام دادم ، مصاحبه هایی با کارمندان پرستار و بیماران انجام دادم. من همچنین سوابق پرونده و اسناد سازمانی را گردآوری و تحلیل کردم. اینها رونویسی و ناشناس شدند.

من از تجزیه و تحلیل گفتمان انتقادی برای تجزیه و تحلیل یادداشت های میدانی و متن استفاده کردم و این امکان تعمیم فراتر از نهاد خاص را فراهم می کند.

به دلیل احتمال آسیب رساندن به افراد ناشی از شکایات بیمار در مورد اقدامات بیمارستان ، من یک پرتره نیمه داستانی (لارنس لایت فوت) از تجربه بیمار و پرستار را از داده های تحلیل شده نوشتم. این پرتره روابط اجتماعی زندگی شده بیمارستان را زنده می کند و این بحث متداول تر ناشی از تحلیل گفتمان را تکمیل می کند.

اکنون ، نوشتن متن کوچک زمان صرف بیشتر از یادداشت کردن مجموعه ای از یادداشت ها را می طلبد. اما زمان لازم در تفکر است. این فکر کردن در مورد آنچه در واقع باید به فصل بپیوندد و فصل به طور خاص در مورد کار شما چه خواهد گفت. و این زمانی است که هنگام دستیابی به نقشه برداری ، رفتن به سمت ماوس ذخیره می شود.

متن کوچک (بالا) آنچه را که باید در مورد موقعیت خود بگویید و چگونگی منطقی آن به یک انتخاب روش شناختی خاص منجر شده است ، شرح می دهد. شما می دانید که در مورد کار داوطلبانه خود و نحوه تولید آن از شما داده پشتیبانی می کنید. می دانید که با وجود رعایت قوانین اخلاقی معمول ، در مورد محرمانه بودن و اینکه چگونه مشکلات اخلاقی را با انتخاب استفاده از یک پرتره نیمه داستانی حل کرده اید ، می نویسید - و می دانید در این فصل کجا و چگونه می خواهید این حرفها را بزنید.

همچنین توجه داشته باشید که متن ریز در شخص اول نوشته شده است. حتی اگر این فصل به روایتی مرسوم تر برگردد ، "من" شما را مجبور می کند در مورد آنچه انجام داده اید و چرا می نویسید ، بجای تولید مقاله ای غیر شخصی و غیر ضروری در مورد روشهای روششناختی. (این یکی از خطرات رویکرد یادداشت ها است.)

چهار متن بزرگ برای متن کوچک وجود دارد

منطقی برای چهار حرکت متن متن وجود دارد - ترتیب آنها معنا می یابد. و این حرکات ساختار فصل است. توجه داشته باشید که در نت ها هفت نقطه گلوله عمومی وجود دارد اما در متن کوچک فقط چهار حرکت وجود دارد. ساختار متن ریز منطق مطالبی را که ارائه می شود ، دنبال می کند ، بلکه لیست پیش فرض آنچه باید پوشش داده شود نیست. شما می توانید عنوان های خاص و آموزنده ای را از هر چهار حرکت بنویسید ، نه اینکه به چیزی عمومی و خالی (مانند یادداشت ها) اعتماد کنید. و یک چیز دیگر شما نمی خواهید بخشهایی از متن داشته باشید که واقعاً از یکدیگر پیروی نمی کنند. شما نخ قرمز استدلال را قبلاً در آن ساخته اید.
کار ادبیات در فصل انجام شود در حال حاضر آشکار است. شما دو نظریه پرداز اصلی دارید که روی آنها ترسیم می کنید - دوروتی اسمیت برای مردم نگاری نهادی و سارا لارنس Lightfoot برای تصویربرداری. نظریه فمینیستی ، مباحث اخلاقی ، تجزیه و تحلیل گفتمان ، بقیه فصل به جای کار هر کسی که به طور خاص در مورد جزئیات مورد بحث قرار می گیرد ، توسط استنادهای مربوطه پشتیبانی می شوند.
شما آماده هستید تا برای نوشتن سازماندهی شوید . دانستن شکل آنچه گفته می شود ، امکان پیشبرد نوشتن بسیار کارآمد را فراهم می آورد. می توانید ببینید که برای هر یک از ادعاها چه موادی را جمع کرده اید.
و شما یک برنامه نوشتن . نقشه راه چهار متن در متن کوچک وجود دارد و شما می توانید هر یک از بخش ها را در جلسات تهیه گسسته ، با دانستن اینکه چگونه آنها در کنار هم قرار دارند ، بنویسید. دیگر نیازی به تلاش برای گذار نخواهید داشت زیرا موضوع قرمز فصل در متن کوچک مشخص شده است.
یک مزیت نهایی برای محققان دکترا این است که استفاده از یک متن کوچک برای نظارت به شما امکان می دهد تا در مورد آنچه که در واقع در فصل خود خواهید نوشت ، به صورت واضح و نه انتزاعی صحبت کنید. شما با برخی از تفکرات قبلاً مرتب شده ، نه فقط با مجموعه ای از عناوین مبهم که می توانید به هر طریقی مختلف نوشته شود ، می رسید.

آه ، بله ، یک متن کوچک دفعه دیگر سعی کنید چیزی بنویسید. ببینید چه متن کوچکی برای شما می تواند انجام دهد. لازم نیست که به طور کلی یادداشت ها را رها کنید - می توانید فقط از یادداشت ها به عنوان یک لیست چک استفاده کنید تا مطمئن شوید موارد اجباری را پوشش داده اید.

اما شما این عکس را می گیرید که اکنون مطمئنم آنچه را که می خواهید بنویسید را نگویید. آن را بنویسید ، اما آن را کوچک بنویسید. حرکات را مرتب کنید. مطالب را به ترتیب تهیه کنید.

می دانید ، کمتر و بیشتر از همه اینها است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

آماده شدن برای نوشتن در مورد "ادبیات"

patrick-tomasso-71909-unsplash.jpg
همه شما شنیده اید که دکترا درمورد کمک اصلی به ادبیات است. خوب ، درست است ، اگرچه معنی آن تقریباً ترسناک به نظر نمی رسد.

آنچه ممکن است به شما گفته نشود این است که انجام دکترا درباره مدیریت اطلاعات زیادی است - یافتن اطلاعات ، فهرست بندی آن ، ذخیره آن و بازیابی مجدد برای استفاده از آن. و یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای گفتن اینکه چگونه مشارکت می کنید ، "ادبیات" است. بله ، به "ادبیات" به عنوان اطلاعات پیشنهادی فکر کنید و چندان ترسناک نیست.

اکنون حرفهای زیادی برای "ادبیات" می رود - و شاید شما بخواهید بعضی از چیزهایی را که قبلاً در مورد کار ادبیات نوشتم بررسی کنید ، اما در اینجا می خواهم به استفاده از ادبیات توجه کنم. و به ویژه در مورد نوع آماده سازی هایی که ممکن است انجام دهید تا خود را برای استفاده آماده کنید. بنابراین نوع خاصی از کار اطلاعاتی است.

من در اینجا روی نوشتن مقدماتی تمرکز می کنم .

قبل از نوشتن اولین پیش نویس بررسی ادبیات ، نوشتن مقدماتی اتفاق می افتد. فرض می کنم که شما قبلاً مطالب زیادی را خوانده اید و جنبه های مربوط را به نوعی نرم افزار کتابشناسی وارد کرده اید. همچنین درمورد نکات کلیدی در هر متن یادداشت هایی نیز خواهید داشت که احتمالاً در همان نرم افزار ذخیره شده اند. و شاید شما قبلاً در مورد چگونگی متناسب بودن متن های مختلف ادبیات و چگونگی کاربرد آنها در پروژه شما ، برخی از نقشه برداری ها را انجام داده باشید. شما مدیریت اطلاعات کرده اید.

بنابراین ، این پست در اینجا فقط یکی دیگر از استراتژی های مدیریت اطلاعات اضافی است که ممکن است در هنگام فکر کردن در مورد نحوه سازماندهی مطالب مرتبط با ادبیات برای شما مفید باشد. به طور خاص من در مورد چگونگی استفاده از ادبیات برای ارائه پرونده برای تحقیقات شما متمرکز شده ام.

استراتژی مدیریت اطلاعات امروز در قالب سه سؤال است. هدف شما نوشتن پاسخ برای هر سوال است. شما باید تا حد امکان دقیق بنویسید.  

اما لازم است قبل از شروع نوشتن ، متون مربوطه را برای هر پاسخ جمع کنید. در این استراتژی افزودن منابع در هر پاسخ با استفاده از برنامه استناد خود بسیار مهم است (Endnote ، Zotero ، مندلی و غیره). یا در صورت لزوم روش وقت گیر قدیمی با کارت یا لیست است.

از آنجا که شما نیاز به جمع آوری اطلاعات از پیش نوشتن دارید ، ممکن است با دادن محدودیت زمانی برای هر پاسخ ، نتوانید این تمرین را انجام دهید. اما از آنجایی که نمی خواهید زمان زیادی را برای هر سوال اختصاص دهید ، می توانید یک بار از اسپرینت های نوشتن به موقع ، Pomodoroes استفاده کنید ، پس از اطلاعات خود ، منابع خود را در کنار هم قرار دهید. یا فقط هر پاسخ را هرچه سریعتر بنویسید.

بنابراین ، سه سؤال چیست؟ خوب ، در اینجا می رود.

چه مطالعاتی ضمانت اجرای پروژه خاص شما را ارائه می دهد؟
به عبارت دیگر ، آیا مطالعاتی وجود دارد که در واقع می گوید تحقیقات شما مورد نیاز است؟ آنها چیست؟ چرا آنها می گویند تحقیق لازم است؟

تحقیق شما با چه مطالعاتی صحبت خواهد کرد؟
آیا مطالعاتی مانند شما وجود دارد اما دقیقاً آنچه را که شما انجام می دهند انجام نمی دهد؟ به عبارت دیگر ، در یک مجموعه کلیدی از مطالعات پیرامون موضوع شما ، شکاف وجود دارد - بگویید کدام یک و چه شکافی باقی مانده است و چرا این مهم است؟

آیا مطالعات دیگری وجود دارد که تحقیقات شما ممکن است در مورد آنها صحبت کند؟ مشکلی که با این مطالعات وجود دارد که ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرد چیست؟

چه مطالعاتی بلوک های ساختمان را برای مطالعه شما فراهم می کند؟
به عبارت دیگر ، شما از چه ادبیاتی به عنوان پایه ای برای تعریف ، مرزبندی و سازماندهی ایده های اصلی خود استفاده می کنید؟

چرا این مطالعات خاص و نه دیگران؟

آنجا. خیلی سخت نیست اما به فواید آن نگاه کنید.

پاسخ به این سه سؤال کار مهمی را انجام می دهد - اول از همه ، شما اکنون متون اصلی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید جمع کرده اید. آنها در یک مکان هستند ، در مورد پراکنده نیستند.

به طور قابل ملاحظه تر ، پاسخ به سه سؤال باعث شده است تا در مورد ادبیاتی که خوانده اید در رابطه با کار خودتان فکر کنید .

این شخصی سازی برابر با موضعی است که شما برای نوشتن بررسی ادبیات خود نیاز دارید. نوشتن شما با ادبیات همه چیز در مورد مطالعه شما مفید است و کار شما در این زمینه قرار دارد. شما در حال نوشتن یک بررسی کلی در مورد تمام ادبیات نیستید. بررسی شما همیشه مختص مطالعه شما است.

این نوشتار مقدماتی شما را در جای مناسب قرار داده است تا بررسی طولانی تر را بنویسید. حتی ممکن است ساختار بررسی ادبیات را شکل دهد ، اما این چیزی است که باید بعد از انجام این آماده سازی درباره آن فکر کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد

شروع دکترا - یادگیری واژگان جدید

jelleke-vanooteghem-488228-unsplash.jpg
کارهای علمی اغلب شامل یادگیری کلمات جدید است. شما این را درست می دانید؟ بعضی اوقات حتی به نظر می رسد برای اینکه محقق تلقی شوید ، باید با کلماتی صحبت کنید که هیچ کس دیگری نمی تواند آن را درک کند.

خوب این کلیشه است.

اما بیایید کمی آن را باز کنیم. برای یادگیری چه کلماتی نیاز دارید ، چرا و چگونه؟

هر رشته دارای اصطلاحات اختصاصی است

یک مثال. اگر شیمی را مطالعه می کنید ، کلماتی مانند ترکیب ، ساختار ، خواص ، رفتار ، واکنش ، پیوند زدن و غیره یک زبان اصلی اساسی است. بیشتر غیر شیمی دانان شانس خوبی برای فهمیدن این اصطلاحات دارند ، زیرا در خارج از این رشته معنای کاملاً متفاوتی ندارند. اما وقتی بیشتر وارد شیمی شوید ، می گویند دکترای خود را انجام می دهید ، احتمالاً چیزهایی مانند: مونتاژ الکترواستاتیک ، آنالیز میکرو پروب الکترونی ، واکنش اتصال جفت کاتالیزوری شده با رنتیوم ، دی اکسید کربن فوق بحرانی ...

من نمی دانم منظور از هر یک از این اصطلاحات چیست. اما می دانم که آنها با تحقیقات انجام شده توسط همکارانم مرتبط هستند. و من می دانم که این اصطلاحات فقط زبانهایشان را کنار می گذارند و همه آنها یکدیگر را می فهمند ، حتی اگر من هیچ سرنخی در مورد آنها ندارم. خوشبختانه ، اکثر آنها نیز قادر به توضیح این ایده ها به زبان ساده نسبت به انواع غیر شیمی مانند من هستند. اما واضح است اگر یک پژوهشگر شیمی بتوانید از این نوع اصطلاحات پیشرفته و شیوه ها و پدیده های مختلف و بسیار خاص و توصیف شده پیروی کنید ، مهم است.

و در مورد هر رشته هم همینطور است. این که آیا شما در حال انجام یک دکترای انگلیسی ، سیاست یا علوم دامپزشکی هستید ، کلمات و مفاهیم جدید زیادی را برای شما به دست خواهد آورد. آنها معانی خاصی دارند که افراد دیگر در رشته شما می فهمند. شما می توانید با استفاده از این زبان فنی انضباطی گفتگوی خودی را در جامعه علمی انجام دهید.

هر روش تحقیق نیز اصطلاحات خاص خود را دارد

تحقیقات همچنین اصطلاحات زیادی دارد که شما به طور مرتب در مکالمه روزمره از آنها استفاده نمی کنید - مثلاً معرفت شناسی. شما به عمه ندرت دیده نمی شوید و می گویید "موقعیت معرفت شناختی شما چیست؟" با این وجود ، ممکن است خیلی خوب با دکتر دیگری یا سرپرست خود گفتگو کنید ، جایی که دقیقاً از این طریق درباره معرفت شناسی صحبت می کنید.

و انواع خاص تحقیق از کلمات خاصی استفاده می کنند که آنچه را که می ایستند نشان می دهند. یک "پسا مثبت گرایانه" ممکن است در مورد "اعتبار" صحبت کند تا علائم درک آنها از "حقیقت" و روش های تحقیقاتی که به "حقیقت" می رسد. از طرف دیگر ، یک محقق "آگاه پس از ساختاری" ممکن است از اصطلاح "اعتماد به نفس" استفاده کند تا در مورد وضعیت دانشی که تولید کرده اند و فرایندی که آنها استفاده کرده اند صحبت کند. امتحان کنندگان و همکارانی که در حال خواندن متن هستند ، می دانند که کسی در معرض معرفت شناسی کلمات خاصی است که از آنها استفاده می کند.

توجه به چنین اصطلاحات تحقیق ویژه ای حائز اهمیت است. حتی اگر هرگز از آنها در جایی استفاده نکنید ، اما در مکالمه با دانشگاهیان دیگر باید از آنها پیروی کنید. آنها نمایانگر "ابزار تجارت" ما هستند. در طول دکترا باید آنها را درک کنید تا بتوانید انتخاب کنید که کدام یک از آنها را استفاده کنید. همچنین ممکن است شما بتوانید گفتگوی محقق را به زبانی ساده ترجمه کنید تا در زمینه های دیگر درباره کار خود بحث کنید. مثل با عمه بندرت دیده می شود.

اما نوع دیگری از استفاده از کلمات وجود دارد که شما نیز باید با آن آشنا شوید.

نوشتن آکادمیک نیز اغلب از انواع خاصی از زبان استفاده می کند

با گذشت زمان ، ما دانشمندان واژگان جمعی را برای آنچه انجام می دهیم ، ایجاد کرده ایم ، واژهای برای "اعمال بلاغی" جمعی ما. بحث می کنیم ، تحقیق می کنیم ، دسته بندی می کنیم ، استدلال می کنیم ، فریم می گذاریم ، پیش بینی می کنیم و غیره. ما چیزی را شروع و پایان نمی دهیم ، ما معرفی می کنیم و نتیجه می گیریم . ما استناد می کنیم ، بیان می کنیم و پیشنهاد می کنیم . ما اغلب مقایسه و کنتراست ، ما بیشتر یک ایده، ما استنباط، استنباط، محاسبه و ایجاد مشارکت های اصلی است.

رشته های مختلف اغلب پیچیدگی های بلاغی خود را نیز دارند. بعضی از رشته ها دوست دارند توصیف و نشان دادن را به عنوان مثال نشان دهند ، گزارش دهند یا بحث کنند . بنابراین باید به خواندن آنها و احتمالاً استفاده از آنها عادت کنید.

و خبرهای مهمی در مورد متن نوشتاری دانشگاهی وجود دارد - بسیاری از مجلات دانشگاهی انتظار دارند که از این واژگان استفاده کنید. بیشتر کنکور دکتری نیز انتظار دارند نثر را بخوانند که از این نوع زبان استفاده می کند. آنها استفاده از این اصطلاحات و نحو را نشانه این می دانند که یک PhDer به بخشی از جامعه علمی آنها تبدیل شده است. بنابراین شما احتمالاً نیاز دارید که نوشتار خود را با این نوع واژگان و نحو تطبیق دهید.

اما در مورد هر دو کلمه دانشگاهی و کاربرد آنها دو هشدار بهداشتی وجود دارد.

اول ، درک این نکته مهم است که "این" رسمی ترین "راه های گفتگو و نوشتن ، قراردادهایی هستند. بنابراین ، در حالی که اصطلاحاتی مانند قاب و استنباط رایج هستند ، خواهید دید که آنها کاملاً مورد استفاده قرار می گیرند ، هنوز هم می توان به روش های دیگر نوشت. با این حال ، در حالی که شما ممکن است در مورد چگونگی نوشتن "رسمی" انتخاب کنید ، در مورد استفاده از اصطلاحات معمولاً توافق شده برای موضوعی که در حال تحقیق هستید یا چگونگی نامگذاری رویه و موقعیت پژوهشی خود ، اتاق بسیار جادوگری وجود ندارد.

دوم ، برخی ، اگر نه همه ، اصطلاحات مبتنی بر نظم و انضباط که من بدون تفکر از آنها استفاده می کنم کاملاً از نظر فرهنگی واقع شده اند. آنچه می توانید ببینید و بگویید همیشه محدود به زبانی است که در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین ممکن است به این معنا باشد که بسته به آنچه تحقیق می کنید ، اصطلاحات سایر زبانها ، مکانها و زمانها علاوه بر کمک - یا خلاف - اصطلاحاتی است که معمولاً برای نوع کار علمی که انجام می دهید استفاده می شود. (من دائماً مواظب اصطلاحات انضباطی و اصطلاحات و اصطلاحات انضباطی غیر انگلیسی هستیم که ممکن است فرضیات و یادگیری مرا تحت فشار قرار دهد.

چرا دانش کلمه اهمیت دارد؟ خوب…

کار دانشگاهی ارتباط و مکالمه است

از آنجا که شما می خواهید در مورد کار خود به دیگران بگویید ، وگرنه چرا این کار را انجام می دهید ، فکر کردن در مورد کلمات و استفاده از آنها بخشی جدایی ناپذیر از کار علمی شما است. شما می خواهید از دکتری خود از طرق مختلف استفاده کنید. شما تلاش خواهید کرد تا از نثر رسمی آکادمیک که با کلمات خاص نظم و انضباط در رسانه ها و ژانرهای مختلف برای مخاطبان مختلف ترجمه شده است ، ترجمه کنید.

اگر نمی خواهید در حین ارائه کنفرانس از کلمات گیر بیفتید ، یا صحبت با گروه علمی شهروندان محلی انجام شود ، ادامه کار روی کلمات بخشی از آنچه شما به عنوان یک محقق انجام می دهید جزئی خواهد بود. بنابراین بسیار مفید است که بتوانید واژگان عمومی خود را گسترش دهید ، و همچنین خود را به صورت عمدی یک فهرست علمی واژگان محکم بسازید.

بنابراین چگونه کلمات جدید را یاد می گیرید؟ نه منظور من واقعاً ، چگونه شما آگاهانه قصد دارید کلماتی را که می دانید گسترش دهید و بتوانید از آنها استفاده مناسب داشته باشید؟

برخی از استراتژی های مبتنی بر کلمه ای که ممکن است در نظر بگیرید

برخی افراد برای ساخت واژگان عمومی و "برگه های تقلب" لیست های کلمات دانشگاهی و بانک های کلمه ای ، با برنامه های "کلمه در روز" قسم می خورند . من نسبت به آنچه فکر می کنید بسیار کمتر علاقه مندم. فن نیست. اما ممکن است بخواهید این منابع را برای خودتان بررسی کنید.

من به عنوان یک مدرس ، من می دانم روند ساخت فرهنگ لغت دانشگاهی خود را به عنوان داشتن کلمات مورد نظر و نیاز شما مفید می دانم . من پیشنهاد می کنم که برای این موارد مفید باشد:

به کلمات جدیدی که در خواندن خود دارید توجه کنید. یک لیست کلمه مربوط به پروژه خود ایجاد کنید که می توانید با استفاده از آن تمرین کنید.
واژه نامه ای از اصطلاحات مربوط به رشته و اصطلاحات پژوهشی مربوط به کار خود بسازید. تعاریف آنها را به قول خودتان بنویسید - در صورت مفید بودن ، منابع را اضافه کنید. این کار را روی دسک تاپ خود نگه دارید.
در مواقعی که خودتان در جستجوی کلمه ای جایگزین هستید ، یک اصطلاحنامه خریداری کنید یا از Thesaurus به صورت آنلاین استفاده کنید.
به دنبال متن های واژگان و اصطلاحات اصطلاحات غیر اصطلاحات خود باشید - کلماتی که بیش از حد از آن استفاده می کنید - و جایگزین ها را پیدا کنید
روزنامه نگاری خوب ، غیر داستانی و داستانی را بخوانید و نوشتار را تجزیه و تحلیل کنید. به دنبال انواع زبان مورد استفاده و روش های انتخاب کلمات و سفارش برای حمایت از پیشبرد ایده ها باشید.
و ممکن است راه های دیگری برای کار با کلمات مورد نیاز پیدا کنید. به ما اطلاع دهید وقتی انجام می دهید.

مهمترین چیز این نیست که شما یک یا چند مورد از این استراتژی های کلمه را اتخاذ کرده اید ، بلکه وظیفه ساخت واژگان خاص و لازم را بر عهده دارید. مقطع دکتری شما بستگی به آشنایی شما با انتخاب اصطلاحات و کنوانسیون های دانشگاهی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا راد