نکاتی در روند دکترا وجود دارد که رفتن به آن سخت می شود. نقاط گیر ، جایی که کار سختی است. جائیکه حرکت در آن دشوار است.

حالا اشتباه نکن این نکات باعث ناراحتی همه نمی شود. من در مورد چیزی که اجتناب ناپذیر است صحبت نمی کنم. اما نقاط که در آن یک وجود دارد بسیاری از مردم انجام پیدا کردن خود را آهسته، که در آن چه به نظر می رسید به ساخت-بسیار-خوب-پیشرفت-طریق-د-دکترای شود می آید به توقف ناگهانی و ناخوشایند است.

و این اغلب اوقات دور و بر دور محافل متوقف می شود. آنچه که هستم- دارم که این دکترا را متوقف کردم. شاید این کار را متوقف کند. با وجود همه مواردی که سعی می کنید ، اعتماد به نفس در جایی متوقف می شود که به نظر نمی رسد که راه را پیش برید.

خبر خوب این است که نقاط گیرفته دکترا معمولاً فقط یک تغییر موقتی سرعت هستند ، حتی اگر به نظر می رسد در آن زمان قابل تامل هستند. به این دلیل است که اینها نکاتی هستند که به زمان جدی فکر کردن و بازی کردن با امکانات زیادی احتیاج دارند.

بنابراین این نکات چیست؟ خوب ، آنها می توانند یکی یا همه این موارد باشند:

مرتب کردن سوال تحقیق یا فرضیه. دریافت عبارت صحیح در سوال.
پیدا کردن راه خود را به اندازه کافی متمرکز اما هنوز روشن است که شما هنوز جواب نمی دانید. باز اما نه آنقدر باز که مجبور شوید صفحات و صفحات تعریف و تنظیم مرز را بنویسید. مراقب باشید از اصطلاحات مشاجره برانگیز جلوگیری کنید - این کار سخت است. شما اغلب سؤال تحقیق را درست در یک ، دو یا حتی سه سؤال دریافت نمی کنید. سوال تحقیق به کارهای زیادی احتیاج دارد.

طبقه بندی طرح تحقیق.
در یک چارچوب روششناختی مناسب ، مطابقت با مقدار و نوع داده مورد نیاز شما با روشهایتان دشوار است. پیامدهای انتخاب این گروه نسبت به آن. امکانات انجام کاری در اینجا یا آنجا. فواید این روند در مقابل یک رویکرد بالقوه جالب دیگر. این تصمیمات زمان لازم را برای طی کردن دارد.

از آنجا که مجبورید این انتخابها را برای کنکور توجیه کنید ، دیگر نمی توانید از فکر کردن درباره این موضوعات طراحی بپرهیزید. شما نمی توانید راه خود را از طریق آن جعلی کنید. و به دست آوردن طرح درست مهم است ، زیرا پایه و اساس هر کاری است که از این پس انجام می دهید. شما می توانید دکترا را با خواندن همه چیز در ابتدا انجام دهید - اما نمی توانید فقط با یک پروژه ضعیف طراحی شده را گول بزنید.

مقابله با تجزیه و تحلیل.
احساس راحتی برف کوه های داده هایی که شما از آنها جمع کرده اید کاملاً آسان است. و وقتی می فهمید که تصمیم گیری در مورد کارهایی که باید انجام دهی بر عهده خودت است ، دلهره آور است. اینکه بعضی اوقات درباره جایی که شروع می کنید کمی دلخواه است.

مهم نیست که ابزار تحلیلی که برای استفاده انتخاب می کنید چقدر سخت باشد ، نکته ای وجود دارد که تفسیر شروع به کار می کند. شما بهترین و قابل دفاع ترین تصمیمی را که می توانید در مورد تجزیه و تحلیل بگیرید ، گرفته اید ، اما تصمیم بگیرید که باید تصمیم بگیرید.

مطالب (عمدتا مورد تجزیه و تحلیل) خود را به ساختار پایان نامه بپردازید.
حتی اگر فرمول پیش فرض IMRaD را رعایت کنید ، هنوز تصمیماتی برای تصمیم گیری درمورد اینکه چه مواردی را شامل می شود یا حذف می کند ، تصمیم می گیرید که در کجا ، چقدر جزئیات مورد نیاز و در مورد چه چیزهایی قرار دهید. اما اگر شما با یک ساختار پایان نامه کار می کنید که به حرکات استدلال پاسخ می دهد ، این نکته واقعاً تمام تصورات شما و همچنین برخی پیوندهای سخت را در بر می گیرد.

البته در دکترا می توانید نکات دیگری نیز وجود داشته باشید که در آن جا بخیه دارید. ممکن است مشکلات اخلاقی داشته باشید. یا شاید چیزی آنطور که انتظار می رفت نرفته باشد و برنامه های دقیق شما نیاز به اصلاح دارد. اما این نقاط گیرا قابل پیش بینی نیستند ، برای افراد زیادی اتفاق نمی افتد ، و معمولاً بیشتر از برنامه ریزی ضعیف ارتباط بیشتری با سرنوشت دارند. (مگر اینکه مطمئناً برنامه ریزی ضعیفی داشته باشید - این به این دلیل خواهد بود که خیلی نگران گیر افتادن هستید و خیلی سریع از (1) سوال و (2) طرح حرکت کردید.)

اما آویزان ، بیایید ایده گیر کرده را امتناع کنیم.

شاید اینها در واقع نقاطی نیستند که گیر کرده باشید. نقاط گیر افتاده لزوماً همانند کمرنگ نبودن نیستند ، همانطور که به هیچ وجه نمی روید و چرخهای خود را می چرخانید - حتی اگر اینگونه احساس کند. بیایید در مورد اینها به عنوان مکانهایی که نیاز به تغییر دنده دارید ، فکر کنید تا فرآیندهای مختلفی را طی کنید.

شاید شما نیاز به متوقف کردن نگرانی در مورد ساعت و زمان لازم را داشته باشید. شاید این مکانها / زمانهایی باشد که شما نیاز دارید مانند قطار کوچکی باشید که می تواند حرکت کند و هرچه ممکن باشد یا بیشتر حرکت کنید ، با اطمینان مطمئن باشید اگر به آن بچسبید به آنجا خواهید رسید.

من فکر می کنم می توانم ، فکر می کنم می توانم.

می خواهم به شما اطمینان دهم که نکات برجسته در روند دکترا بسیار سخت است. اما ممکن است آنها فقط به شما نیاز دارند که برای مرتب کردن وقت و فضای سر خود استفاده کنید.

دانستن این امر می تواند به شما کمک کند تا از ناامیدی ناامید نشوید. این می تواند شما را از انجام اقدامات ضد مولد قلاب زدن خود به دلیل احمق بودن متوقف کند.

نقاط گیر آن جایی است که شما کارهای مهم تفکر و تصمیم گیری را انجام می دهید. آنها جایی هستند که شما پیشرفت می کنید. آنها نباید عجله شوند. اگر این را درک کنید ، پس بهتر آماده می شوید - و حتی می توانید خطرات پیش بینی شده را ببینید. آنها شما را غافلگیرانه نمی کنند.

شما باید وقت خود را برای فکر کردن در مورد انواع استراتژی هایی که باید برای مقابله با هر تصمیم ، هر معمای فکر کنید. شما می توانید در حالی که می دانید چه کاری انجام دهید و با تحقیقات خود به کجا بروید ، می توانید با خود مهربان باشید.

اعتبار تصویر: گرگ سیمینوف. فلیکر عوام