9337917895_b8e0b4705f_b.jpg
لطفا توجه داشته باشید که وبلاگم را آخر هفته می نویسم. این بخشی از حجم کار یا توضیحات شغلی من نیست. من از #USSstrike پشتیبانی می کنم و به صورت آنلاین "تدریس می کنم".

همه پایان نامه ها دارای یک بخش یا فصل اختصاص یافته به یک چارچوب نظری نیستند. اما کارهای زیادی انجام می دهند (این همه در مقطع دکتری است.) و این "فصل های تئوری" برای نوشتن بسیار دشوار است - و اغلب برای خواننده آزمون دشوار است.

قبل از شروع به نوشتن بخش / فصل نظریه خود ، خوب است که درمورد آنچه که کنکور می خواهد ببیند فکر کنید

محصلان احتمالاً منصوب شده اند زیرا آنها همان قاب نظری را که شما می شناسند ، و احتمالاً استفاده می کنند ، تعیین کرده اند. و این بدان معنی است که شما باید فرض کنید که آنها نیازی به مقدمه اساسی یا اجرای هر چیز ممکن برای گفتن درباره این تئوری ندارند. کنکور یک مقاله کلی نمی خواهد ، آن نوع چیزهایی که شما برای دوره دکترا (یا حتی مدرک کارشناسی ارشد خود) نوشتید.

هدف از بخش تئوری / فصل در رساله دکتری این است که پزشک معاینه را تنظیم کند تا آنچه را که شما انجام داده اید و آنچه ادعا می کنید "یافته" است را تعیین کند. بنابراین کنکور انتظار دارد - و نیاز دارد - چیز خاصی را برای کار شما ببیند. چیزی که آنقدر کلی نیست که می تواند برای هر پروژه ای در هر نقطه و در هر زمان اعمال شود. موضوعی که برای برخورد با آنها دلالت دارد.

کنکور می خواهد بداند:

چگونه تئوری منتخب خود را درک می کنید - معمولاً روشهای مختلفی برای تفسیر تئوری ها وجود دارد. کدام یک را انتخاب کرده اید و چرا؟ مزایای رویکردی که گرفته اید چیست؟
چرا شما این رویکرد را انتخاب کرده اید - در مورد این فریم بندی خاص که راهی برای تصور و طراحی پروژه خود به شما می دهد ، یا این که نتایج شما را به صورت واقعی توضیح می دهد ، چیست؟
این که شما روشهایی را که قبلاً در این زمینه استفاده شده است ، می دانید. چه کسی دیگری از این رویکرد به روشهای مشابه شما استفاده کرده است؟ از کار آنها چه می توان نتیجه گرفت؟ یا شاید ، نحوه استفاده شما از این نظریه با نحوه اجرای آن معمولاً متفاوت است؟
چگونه شما از این تئوری استفاده کرده اید - چگونه و از کجا این تئوری را با تحقیقات خود در گفتگو آورده اید؟ آیا برخی از جنبه های این تئوری نسبت به سایرین در تحقیقات شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ کدام و چرا؟
طرفهای بالقوه برای استفاده از این تئوری و رویکرد چیست - چه کاری انجام نمی دهد؟ در مورد این مشکلات احتمالی چه کار کرده اید؟
و اگر شما در تحقیق خود دو یا چند رویکرد نظری را در کنار هم آورده اید ، پس باید پاسخ این سؤالات را برای هر دو / برای همه آنها فراهم کنید. اما شما همچنین باید بگویید که چرا و چگونه امکان استفاده از بیش از یک رویکرد وجود دارد. آیا یک فریم نظری شکافی را که از طرف دیگر باقی مانده پر می کند؟ آیا این نظریه ها (معرفت شناختی) سازگار هستند؟ چه تنش هایی بین آنها وجود دارد؟ آیا فرد دیگری هم این کار را کرده است؟ چه موضوعات بالقوه ای وجود دارد که شما باید توجه کنکور را به آن جلب کنید؟

هنگامی که مخاطب و هدف خود را برای فصل / بخش تئوری خود روشن می کنید ، پس باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید آن را بنویسید.

امتحان می خواهد بداند شما برترین نظریه هستید. که شما چیزهای خود را می دانید این که شما تخصص داشته باشید که بتوانید با اقتدار در مورد آن صحبت کنید. بنابراین آنها انتظار ندارند که نقل قول را پس از نقل قول ، بعد از نقل قول بعد از نقل قول بخوانند. فرض کنید که کنکور اصلی را خوانده است ، بنابراین آنچه آنها می خواهند چیزی غیر از برش و چسباندن چیزهایی است که قبلاً با آنها روبرو شده اید.

بازرس می خواهد توضیحات نظری شما - رویکرد شما به نظریه و نحوه استفاده از آن - تا حد زیادی به قول خود شما باشد. البته می توان از قول جالب آبدار برای چند نکته مهم استفاده کرد ، در مواردی که نظریه پرداز یک نکته را بیان می کند ، دقیقاً همین است. اما بهتر است اگر می توانید نکات کلیدی در مورد این تئوری را به روش خود توضیح دهید.

و کنکور واقعاً نمی خواهد شما را به عنوان صفحه های بزرگی از "مقدمه" ، یعنی تفسیر افراد دیگر از ایده های اصلی ، ببیند ، مگر اینکه شما در واقع در مورد چگونگی تفسیر نظریه در این زمینه بحث کنید. آنها می خواهند ببینند که شما متن ها را برای خودتان خوانده اید.

اگر آنها نتوانند شما و تحقیقات شما را در بخش نظری ببینند ، کنکور بسیار نگران می شود. آنها می خواهند ببینند شما در حال جمع بندی ، ارزیابی ، مدیریت یک بحث ، بیان نظریه شما ، توضیح استفاده شما از آن هستید. اگر آنها نتوانند شما را پیدا کنند ، به این سؤال می پردازند که آیا واقعاً چارچوبی را که ادعا می کنید به عنوان اساس کار خود می دانید درک می کنید. آنها مجموعه ای از سوالات زنده را در ذهن دارند که سعی می کنند این موضوع را پیدا کنند. شما آن را نمی خواهید!

به طور خلاصه - شما باید مدت ها قبل از نوشتن ماوس برای نوشتن فصل مربوطه ، رابطه ای عمیق و معنی دار با نظریه منتخب خود داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه آن را توضیح دهید. و شما باید در مورد چگونگی و چرا و کجا از آن استفاده کنید.

اما شکی نیست که نوشتن بخش / فصل نظری نیز درک شما و استفاده بعدی شما از این تئوری را در بقیه متن پایان نامه تقویت می کند.